Ostatnio trafił do nas dysk WD7500BPVT-22HXZT3 Scorpio Blue który nie działał, natomiast zawierał bardzo ważne dla klienta dane.
Objawy:
brak identyfikacji dysku przez bios i windows, stukanie.
Diagnoza:
Dysk należy do rodziny Zephyr, są to dyski 4 głowicowe.
Na początku podejrzewaliśmy uszkodzenie oprogramowania dysku twardego, jednak weryfikacja wykazała że to niestety nie oprogramowanie a uszkodzenuie fizyczne głowic.
Działania:
Po zgodzie klienta na otwarcie dysku w komorze bezpyłowej, otworzyliśmy dysk w celu weryfikacji powierzchni talerzy - te na szczęście okazały się nie uszkodzone.
Teraz "wystarczyło" znaleźć dysk "dawcę" (przeważnie nie jeden a kilka jest potrzebnych) aby przełożyć głowicę.
To skomplikowany proces, wykonywany również w warunkach bezpyłowych i często wiele innych czynników wpływa na powodzenie procesu.
Na szczęście tym razem znów się udało ;)
Dane odzyskane w 95%
Kolejny klient szczęśliwy.
DAAP SYSTEM DATA RECOVERY