Kolejny pacjent to WD Green WD5000AZRX-00A8LB0, w skrócie można by powiedzieć że pacjent nie działa....
Dysk zawiera BARDZO WAŻNE dane klienta.
Dysk nie jest wykrywany przez bios ani Windows, oraz wydaje metaliczne dźwięki. Dysk z rodziny Trails...
Bez specjalistycznego sprzętu nie za dużo można w tym przypadku zrobić, na szczęście my taki sprzęt posiadamy....
Po podłączeniu pod nasze PC3K, widzimy jedynie model dysku bez pojemności i numeru seryjnego. Może to być objaw wielu uszkodzeń, od oprogramowania systemowego dysku do uszkodzonych głowic itd.
Weryfikację zaczynamy od załadowania LDRa, testu głowic (jakoś jeszcze działają!) i sprawdzenia modułów strefy serwisowej. Okazuje się że jeden z modułów jest uszkodzony i prawdopodobnie to jest powodem braku prawidłowej identyfikacji dysku.
Podmieniamy moduł na taki sam z innego dysku (ten akurat można podmienić), parę dodatkowych kliknięć, chwilę oczekiwania..... mamy identyfikację dysku i dostęp do danych !!!
Oczywiście to nie koniec. Mimo dostępu do danych dysk jest w złej kondycji, stuka i policzone są jego godziny...
Musimy zrobić kopię posektorową dysku póki jeszcze (znów) działa.
Po kilkunastu godzinach....
Mamy kopię dysku! Długo to trwało, bo głowice w najlepszej kondycji nie są, ale możemy spokojnie odetchnąć i już na spokojnie analizować dane zawarte w bezpiecznej, zrobionej w ostatniej chwili kopi posektorowej dysku.
Uszkodzony dysk nie jest już nam potrzebny, zresztą zaczął wydawać jeszcze bardziej metaliczne dźwięki i stukanie informujące wszystkich że to jego ostateczny koniec (albo głowic)...
Kolejne kilka godzin analizy danych, szukania struktur systemu plików (FAT, NTFS itd...) i mamy to ;)
Znaleźliśmy i odzyskaliśmy 100% danych o które chodziło klientowi ;)
DAAP SYSTEM DATA RECOVERY